Annonse
Annonse
Annonse
Annonse
Annonse
Annonse
Annonse

2 Bilder

Eikmaskin og Grimme Skandinavien skal samarbeide

Slutt på konkurransen om norske Grimme-kunder.

Dag Idar Jøsang
Publisert: 06.04.17 15:10

Etter å ha konkurrert om norske kunder i mange år skal Eikmaskin og Grimme Skandinavien nå samarbeide.

Samarbeidet går ut på at de Eiksenterne som har innehatt rollen som Grimmespesialister i Norge nå vil styrke innsatsen og kundeoppfølgingen til den enkelte potetdyrkeren når det gjelder rådgiving på reservedeler og teknisk bistand.

– Salget av nye Grimme maskiner vil fortsatt skje med Eikmaskin AS i Oslo som importør med salg via dedikerte selgere hos Eiksenteret», sier Ole Jørgen Baarlid, som er sjef for høstemaskiner i Eikmaskin.

DELESUPPORT FRA DANMARK

Avtalen gir Eiksentrene tilgang til et større lager av relevante deler i Danmark. Grimme Skandinavien sin nye rolle blir å følge opp Eiksentrene med deler og service. Reservedelslagrene hos de utvalgte Eiksentrene skal utvides og optimaliseres i samarbeid med Grimme Skandinavien i Danmark.

Sammen: Nå skal Eikmaskin og Grimme Skandinavien samarbeide, kan Øystein B. Aas-Hveem (t.v.), Heine Hylleberg,Brede Høgseth og Ole Jørgen Baarlid fortelle. Foto: Eikmaskin

– Herfra vil vi raskt og enkelt kunne levere de riktige reservedelene ved akutte tilfeller. Samtidig vil både service- og delepersonale få opplæring i Danmark og Tyskland for å bygge kompetanse på alle de tekniske systemene som er tilgjengelig innen potetdyrking i Norge, sier Heine Hylleberg som er salgsansvarlig i Grimme Skandinavien.

– Vårt felles mål er å øke kompetansen slik at hver enkelt servicetekniker kan være en aktiv sparringpartner for kunden når det gjelder praktisk bruk av Grimme-maskinene, sier han.

NORSK SERVICETEKNIKER

Som et ledd i avtalen har Grimme Skandinavien også ansatt Øystein B. Aas-Hveem som ny servicetekniker og kunderådgiver. Han er utdannet agronom fra Tomb Jordbruksskole og tidligere jobbet for Eiksenteret Sarpsborg.

– Jeg gleder meg til å ta fatt på nye oppgaver sammen med et dedikert team fra Grimme. Det blir spesielt morsomt å få muligheten til å fokusere på Grimme, som jeg har hatt en spesiell interesse for siden jeg startet hos Eiksenteret i 1998, sier Aas-Hveem.

Sammen med kollegaer fra Norden og Tyskland skal han utvikle service og rådgivning på Grimme-produktene.

– Kundene blir stadig mer profesjonelle og maskinene mer avanserte. Da må vi være klare til å bistå slik at eventuell nedetid blir minst mulig, uansett hvor i landet du holder til, sier han.



VELKOMMEN TIL DEBATT PÅ NORSKLANDBRUK.NO

Les våre debattregler her.
comments powered by Disqus
Annonse
Annonse
Annonse