Annonse
Annonse
Annonse
Annonse

Lover hjelp ved robot-stopp

...Men reduserer annen aktivitet for å hindre smittespredning.

Korona-krise til tross. Både Delaval og Lely lover å opprettholde akuttservice til sine kunder.

– For de som driver med dyr, er det business as usual. Du kan ikke bare skru av produksjonen. Kyrne må melkes uansett, sier Alf Odin Olsen i Delaval til Norsk Landbruk.

Derfor prioriterer både de, og konkurrenten i Lely å opprettholde akuttservice, dersom det skulle oppstå driftsstans på melkerobot øvrig utstyr.

– Fjøssystemer vil etterstrebe og holde så normal drift som mulig, men akutte servicebesøk og planlagte forebyggende service oppdrag har førsteprioritet. Skulle situasjonen eskalere ytterligere kan vi bli nødt til utsette andre planlagte oppdrag, men vi holde løpende kontakt med våre kunder sier produktsjef for Lely Arnt Ulkestad i Fjøssystemer

Annonse

Unngå å håndhilse

Begge selskapene har nå sendt ut informasjonsskriv til sine kunder der de forteller om tiltakene som er igangsatt for å minimere risiko for smittespredning.

Det ene tiltaket er å minimere kontakt med servicepersonell ved servicebesøk.

– Vi respekterer gjeldende reglene for smittebeskyttelse, som til enhver tid gjelder, men vil i tillegg unngå å håndhilse og holder to meters sikkerhetsavstand til gårdens personale, skriver Delaval i informasjonsskrivet.

I tillegg har begge selskapene har utsatt eller avlyst sine kundearrangementer.

Neste artikkel

Økt etterspørsel av grønnsaker