Annonse
Annonse
Annonse
Annonse

Gilde med nytt design

Mange forbrukere veit ikke at Gilde kun bruker norsk kjøtt. For å tydeliggjøre tilknytningen til den norske bonden, endrer de nå design.

GARANTERT NORSK: Med bølgende jordbrukslandskap og et merke som garanterer norsk kjøtt, håper Nortura at flere forbrukere skal forstå tilnytninga til den norske bonden. Foto: Gilde
GARANTERT NORSK: Med bølgende jordbrukslandskap og et merke som garanterer norsk kjøtt, håper Nortura at flere forbrukere skal forstå tilnytninga til den norske bonden. Foto: Gilde

I en ny undersøkelse utført av Ipsos svarer bare 62 prosent av de spurte, at de er klar over at Gilde kun bruker norskprodusert kjøtt, skriver Nortura i en pressemelding. Nå endrer de design på 400 av Gildes forpakninger, for å tydeliggjøre sin tilknytning til det norske landbruket.

– Vi hadde behov for å forsterke, samle og forenkle Gilde sin identitet. Vårt nye design skal knytte merkevaren nærmere den norske bonden og være tydelig på at vi alltid bruker norsk kjøtt. Disse verdiene har vi samlet i det nye designet som skal tas ut på all emballasje, sier designer hos Gilde Lisa Apall i pressemeldinga.

Den nye emballasjeetiketten har fått en illustrasjon av et jordbrukslandskap og en låve, i tillegg til et nytt merke som garanterer forbrukeren norsk kjøtt.

Annonse

– Gilde er garantisten for norsk kjøtt i det norske markedet og en viktig merkevare for norske forbrukere. Med det nye designet ønsker vi å øke kunnskapen til forbrukerne om at Gilde alltid er norsk kjøtt. Vi representerer 17000 norske bønder og er stolte av våre bønder som bidrar til at Norge er blant de landene i Europa med lavest forbruk av antibiotika til matproduserende dyr, sier Markedsdirektør i Gilde, Nina Rishovd Stavenæs.

Det nye etikettdesignet skal rulles ut på de ulike produktene i løpet av 2022.

Neste artikkel

Avvikler kyllingslakteriet på Elverum og bygger nytt på Røra