Annonse
Annonse
Annonse
Annonse

Drivstoffgjerrig John Deere for veitransport

John Deere 6R 185 bruker 355 gram diesel per kilowattime.

POPULÆR: John Deeres 6R-serie er mye solgt i Norge. Den nye 185-traktoren i serien markerer seg med spesielt god drivstofføkonomi. Foto: Alexander Ehhalt
POPULÆR: John Deeres 6R-serie er mye solgt i Norge. Den nye 185-traktoren i serien markerer seg med spesielt god drivstofføkonomi. Foto: Alexander Ehhalt

Mens Johns Deeres 6R 250-traktor tidligere har oppnådd de hittil beste resultatene i klassen i Deutsche Landwirtschafts-Gesellschaft (DLG) sin PowerMix-test for traktorer over 250 hestekrefter, bemerker også John Deeres nye 6R 185 seg i den samme testen. 6R 185 er spesielt designet for transport langs offentlig vei, og er, ifølge DLG, den mest drivstoffgjerrige traktoren under 250 hestekrefter, for veitransport.

DLG er en uavhengig testinstitusjon for landbruksmaskiner, og alle John Deere-traktorene blir testet i henhold til de strenge spesifikasjonene i DLG PowerMix Transport-test på DLGs testsenter i Groß-Umstadt i Tyskland. Testsyklussene på veien omfatter kjøring under typiske driftsbetingelser med lett og tung last, skriver Felleskjøpet.

Den sekssylindrede John Deere 6R 185 har en nominell effekt på 185 hestekrefter, og en makseffekt på 234 hestekrefter, og veier 7,9 tonn uten last. Den er utstyrt med med den høyeffektive AutoPowr-transmission og 6,8 liters PowerTech PVS-motor.

Annonse

I testen brukte 6R 185, 355 gram diesel per kilowattime, og 14 gram AdBlue dieseltilsetning per kilowattime, noe som gjør at man kan spare rundt 16 kroner per time, sammenlignet med de to nærmeste konkurrentene.

Neste artikkel

Tohjulstraktor gjør jobben raskt